Svedige håndflader, tør mund, hjertebanken. De fleste kender til at blive nervøs til fremlæggelser eller de kommende prøver i 9. klasse. Denne nervøsitet kommer til udtryk i kropssproget. Derfor kan man arbejde med at kontrollere sit kropssprog og få styr på sine nerver - Dette er nøglen til at få succes ved fremlæggelser, prøver eller jobsamtaler.
Forløb
I dette forløb fokuserer vi på personlige og sociale kompetencer og tager udgangspunkt
i forskellige temaer som selvtillid, kropssprog og retorik. Forløbet er meget øvelsesbaseret, hvor eleven bliver bekendt med værktøjer til at styre sit kropssprog og sine nerver.
Her vil eleverne lære at:
- Kontrollere sit kropssprog.
- Få styr på vejrtrækningen.
- Bevare roen før og under eksamen.
Understøtter fælles mål i følgende fag
Prøveforberedelse er anvendeligt i alle fag.
Kompetencemål
- Eleven kan anvende forskellige værktøjer til at styre sin vejrtrækning.
- Eleven kan reflektere over og forholde sig til egne reaktionsmønstre.
- Eleven kan bruge kropssprog tilpasset kommunikationssituationen.
Færdigheds- og vidensmål
- Eleven har viden om vejrtrækningsteknikker.
- Eleven har viden om redskaber til at kontrollere sit kropssprog.
Forløbets varighed
2-6 lektioner (afhængigt af hvad der er behov for)
Kontakt Os
Amalie Sutherland
telefon: 29 63 86 60
mail: amals@ishoj.dk
Mogens Hadberg-Rasmussen
telefon: 60 45 11 13
mail: mogha@ishoj.dk
Senest opdateret 08.08.2023 11:11 af DANDI