Gå til sideindhold

Prøveforberedelse

 

Svedige håndflader, tør mund, hjertebanken. De fleste kender til at blive nervøs til fremlæggelser eller de kommende prøver i 9. klasse. Denne nervøsitet kommer til udtryk i kropssproget. Derfor kan man arbejde med at kontrollere sit kropssprog og få styr på sine nerver - Dette er nøglen til at få succes ved fremlæggelser, prøver eller jobsamtaler.

 

 

Forløb

I dette forløb fokuserer vi på personlige og sociale kompetencer og tager udgangspunkt

i forskellige temaer som selvtillid, kropssprog og retorik. Forløbet er meget øvelsesbaseret, hvor eleven bliver bekendt med værktøjer til at styre sit kropssprog og sine nerver.

 

Her vil eleverne lære at:

  • Kontrollere sit kropssprog.
  • Få styr på vejrtrækningen.
  • Bevare roen før og under eksamen.

 

Understøtter fælles mål i følgende fag

Prøveforberedelse er anvendeligt i alle fag.

 

 

Kompetencemål

  • Eleven kan anvende forskellige værktøjer til at styre sin vejrtrækning.
  • Eleven kan reflektere over og forholde sig til egne reaktionsmønstre.
  • Eleven kan bruge kropssprog tilpasset kommunikationssituationen.

 

Færdigheds- og vidensmål

  • Eleven har viden om vejrtrækningsteknikker.
  • Eleven har viden om redskaber til at kontrollere sit kropssprog.

 

 

Forløbets varighed

2-6 lektioner (afhængigt af hvad der er behov for)

Kontakt Os

Amalie Sutherland

telefon: 29 63 86 60

mail: amals@ishoj.dk

 

Mogens Hadberg-Rasmussen

telefon: 60 45 11 13

mail: mogha@ishoj.dk

 



Senest opdateret 08.08.2023 11:11 af DANDI

Apricore logo